Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

måndag 24 maj 2010

Bra start på veckan



Har varit i Norrtälje idag. Det var andra gången jag var på det här stället och denna gång fördubblade jag min försäljning jämfört med första gången. Inte så illa eller hur?

Och så har jag sprungit runt högarna med Smylla.
Det var lite trögt, särskilt med tanke på att hon stretade emot första halvan av rundan, jisses vad man får jobba då! Men skönt var det, åtminstone efteråt. Man känner sig så duktig.
När man har bra kondition så orkar man ju mycket mycket mera, både fysiskt och mentalt.
För några år sedan så hade jag toppkondition, sprang lätt en mil.
Själv kallar jag den formen min "elitform" men Alva bara skrattar åt mig då.... hmmm... konstigt.
Men sedan hände något.
Vet inte vad egentligen, tror det har med mitt jobb att göra.
Att vara seniorshoppare är ett fysiskt ansträngande jobb, man får sig i princip 2 träningspass varje dag, plus att det krävs en hel del av psyket. Läs mitt inlägg om "anledning till dålig fantasi" så förstår du varför.
Skulle kanske kallat inlägget "anledning till dålig ork" för det är nog en orsak till att jag avstått från träning.
Att jag varit totalt urlakad när jag kommer hem.
Men knäppa dumma mig - jag vet ju att om man har god kondition så orkar man mera.
Så nu minsann, här ska det tränas och inte slappas nåt mera!
Heja heja!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP