Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

lördag 12 juni 2010

Annica Delfos på Kaleido i Uppsala

Idag var det vernissage på Kaleido här i Uppsala.
Genom ett samarbete mellan Kaleido och Galleri Zône i Leiden i Nederländerna ställer konstnärer gemensamt ut under temat Den röda tråden.
Utställningen visas i Kaleidos galleri 12 juni – 21 augusti 2010.
Annica Delfos som är konstnär/keramiker och bor i Nederländerna var initiativtagare till samarbetet Hon är även anledningen till att jag går på Den röda tråden och nu ska jag förklara hur det kommer sig!
Så här är det;
min mammas väninna Siv har fyra barn: Lena, Annica, Simon & Veronica.
Siv bodde i Botswana under samma period som jag. Simon, Lena & Veronica bodde där också medans Annica redan då var "fast" i Nederländerna, m.a.o bodde hon aldrig i Botswana men gjorde såklart besök. Nu är det så att min mamma Marianne & Siv har hållt kontakten och umgås en hel del så jag har på så vis hållt mig uppdaterad på vad Lena, Annica, Simon & Veronica har bott och gjort sedan Botswana-tiden. I stora drag. Simon & jag är i alla fall nästan jämngamla och jag hade många gemensamma vänner med både Simon & Lena där i Botswana. Nu är det så att både Lena och Veronica har flyttat till Uppsala. Och dessutom kommer Lena med familj snart att bo ca 100 meter från mig, helt otroligt!!!
Men nu idag var i alla fall jag & Alva & Johan på Kaleido och tittade.
Siv & Sonja (Sivs syster) och Lena med familj hade tyvärr gett sig av men Simon med familj var kvar. Veronica var utomlands men jag lär ju träffa både Lena och Veronica här i Uppsala inom sinom tid ändå.
Och det var så kul att träffa Annica & Simon. Och Simons fru Anna och deras två flickor.
Va duktig hon är Annica.
Hennes verk var en massa porslinspusselbitar och/eller människor som har huvudet fullt med youtube, facebook, bloggar, myspace osv blandat med spridda skurar av riktiga livet och deras liv flätas samman genom någon sorts röd tråd.
Hennes verk under temat Den röda tråden har en tanke som jag tolkar såhär;
var pågår & vad är det verkliga livet? På nätet, på riktigt, i mitt huvud eller ditt huvud, eller lever vi alla våra verkliga liv i en bubbla i alla fall? Och den röda tråden? Jo mitt verkliga liv flätar mig samman med andra genom både cyber-livet och verkliga livet.
Jag kan ju ha tolkat Annicas tanke helt galet, men det hon sade fick mig i alla fall att reflektera & tolka på detta vis.  

 Simon & Anna med döttrar

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP