Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

söndag 27 juni 2010

Fira porslins bröllop i Rämshyttan, Dalarna

På midsommar dagen i år har Maggan & Jonny varit gifta i 20 år och de bjöd in mig & Johan att fira detta med dom. Jag tycker det är riktigt strongt att hålla ihop ett äktenskap, eller relation, i dagens stressade samhälle.
Att dessutom ha 3 barn och samtidigt hålla kärleken vid liv, det är ännu starkare.
Platsen för firandet var i Rämshyttan, Dalarna, där Jonnys föräldrar Ammi & Thomas bor. Deras hus ligger vackert vid sjön Rämen. De har egen brygga, strand och en fantastiskt fin gräsmatta, jag kunde inte se något ogräs där inte. Undrar vad & hur de har gjort? Thomas & Ammi har två underbara hundar, den ena heter Asta och är 13 år men otroligt pigg för sin ålder, den andra som är 4 år heter Urax och honom blev jag lite kär i. Han var så mysig. Urax är en jättestor lufsig svart hund av rasen Hovawart
Vi hade i alla fall fint väder hela helgen förutom en störtskur på lördagen. Jag & Johan fick sova i en egen liten stuga några meter från vattnet. Det bjöds på god mat och det var så mysigt, så roligt & så trivsamt på alla sätt och vis att man inte ville gå och lägga sig. Innan läggdax tog jag & Anita ett natt bad, öh... kanske snarare morgon dopp förresten. Anita är Maggans syster och hon var jättetrevlig och jordnära. Ja alla var såklart jättetrevliga men det var liksom extra kul på något vis att träffa Anita eftersom jag vet att Maggan & Anita står varandra så nära. Innan vi for idag så tog Gubben med oss på en härlig båttur på sjön.



Det har varit en intensiv, rolig & givande helg med firande av både midsommar och porslins bröllop.
Men den har oxå präglats av oro för min 16-åriga dotter som var i Öregrund över midsommar när jag var hemma i stan och sen var hon kvar hemma i Uppsala på lördagen när jag var bortrest. Allt sånt tar på en 40 plussare. Så nu är jag lite trött och ska krypa till kojs. Godnatt alla därute!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP