Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

lördag 12 juni 2010

Hejdå grundskolan

Det var tårar och skratt vartannat om under avlutningen.
Inte många ögon var torra när lärarna sjöng sin låt "Hejdå".
Ja jag grät i alla fall.
Senare, efter att eleverna samlats klassvis kom de ut till caféterian med röda & blöta ögon.
Det var känslosamt och många grät, jag fångade Alva & Elin & Bea.



Jag förstår att de gråter.
Nu börjar en ny fas i deras ännu så unga liv.
Deras liv & leverna kommer ytterligare ett steg närmare vuxenlivet.
De är fulla av förväntningar på sig själva, på varandra och även från andra.
En del flyttar, en del bor kvar, en del ska plugga vidare, en del kom inte in där de ville och andra ska ta ett sabbatsår, över huvud taget är det mycket som händer. Både inuti och utanpå.
Det är skönt att gråta när man inte vet hur det ska bli.
Men min erfarenhet -ja jag har faktiskt viss erfarenhet- säger att det för det mesta blir bra.
Det kanske inte blir som man förväntat sig, men det blir bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP