Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

onsdag 7 juli 2010

Jag är stolt

Summering av genomförda träningar de senaste 90 dagarna:

Totalt tid:
2310 min / 1d 14:29:39
Total sträcka:
146,29 km
Antal träningspass:
24 (varav 17 är löpning, 6 är golf, 1 är gång)
Antal dagar med träning:
24 (25,5% av 94 dagar) 
Snitt sträcka per vecka:
10,89 km (baserat på ca 13,4 passerade veckor)
Snitthastighet:
3,8 km/h, 15:47 min/km

Jag är riktigt stolt för jag har verkligen kommit igång med träningen.
Summeringen ovan är inklusive golfspel, därför är snitthastigheten inte så värst hög, men ändå.
Löpningen har oxå gjort att 18 hål på golfbanan känns lättare.


Mitt mål är att komma i form, få tillbaka konditionen, figuren & orken.
Känns som jag är på god väg.
Varje km jag flåsar mig fram är en seger för mig.
Nästa steg är att öka tempot under löprundorna och köra fler sit-ups och armhävningar när jag är i mål.
Att ha med Smylla kan man ju tro är roligt, hon är ju en sån ras som är ett energiknippe och egentligen behöver 2 timmars motion/rastning/promenad per dag. Men det är det faktiskt inte kul att ha med henne alla gånger.
I och för sig var det roligt idag för hon -liksom jag- orkade mer.
Men för det mesta stretar hon emot första halvan, och det är inte kul. Som att springa när nån drar dig bakåt.
Kanske hon helt enkelt inte gillar att springa?
Jag får överväga att bara promenera med henne, så jag kan köra mitt tempo hela rundan för jag ska väl ändå inte hejdas av en hund?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP