Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

lördag 3 juli 2010

Leksak (68 av 365)

Vi var vrålhungriga efter en dag på stranden i solen utan annat att äta än varsitt äpple plus lite choklad, så på vägen hem från Rullsand stoppade vi på Dragon Gate som ligger vid E4:an i Älvkarleby Kommun.
Buffén var det givna valet. De hade kinesisk mat men oxå Mongolisk BBQ vilket innebar att man plockar på sig de råvaror man ville ha så lagade köket till det. Supergott! 
På gården står en stor staty av gudinnan Guanyin, som inom den kinesiska buddhismen är en Boddhisattva vilket är en blivande buddha. Hur det här går ihop förstår jag inte eftersom Buddha -som jag förstått det- faktiskt har levt på jorden. Och enligt Wikipedia finns det berättelser (enligt mahayana) som tyder på att han återvände till jorden för att bidra och hjälpa människorna, att han blev en Boddhisattva. Men Guanyin är ju en Boddhisattva (blivande Buddha) så hur kan Buddha själv vara en blivande Buddha?
Nåja, detta ska vi inte fundera för mycket på. 


I alla fall funderade inte jag mer på det när jag fick den briljanta idén & barnsliga lusten att prova på de roliga leksakerna som stod till buds på gården för alla barn. Särskilt en häst som man kan köpa för 1990:-.
Tur att jag har barnasinnet kvar. Men för säkerhets skull frågade jag faktiskt om jag fick prova varpå den leksaks ansvarige kinesen tittade på mig (uppskattade förmodligen min vikt i förhållande till leksakens bärighet...) och sade att det fick jag.
Sagt och gjort. Jag satte upp på lille leksaks hästen och började guppa, för det skulle man för att hästen ben skulle röra på sig så man kom framåt. Jag är ju så barnslig att jag trodde jag skulle vara snabbare än barnen, men tji fick jag för barnen var klart mycket bättre på att få leksaken framåt.
Men jag och Johan hade i alla fall kul åt mitt tilltag, och faktiskt även andra som tittade.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP