Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

onsdag 11 augusti 2010

Hur gör man?

Hjälp -jag minns inte hur man gör när man jobbar!

Inatt kom jag tillbaka från en 10 dagars sol- och badsemester på Mallorca.
Jag vet att jag har mycket jobb som väntar på att bli gjort, men det konstiga är att jag verkar inte minnas hur jag ska göra det eller ens hur jag ska komma igång... hela kroppen liksom spjärnar emot.

Inte blev det bättre av att jag gjorde nåt jobb-liknande idag vilket resulterade i ännu mera "minns-ingenting-symptom". Eftersom jag varit utomlands har de inte kunnat leverera så jag åkte till Postens Företagscenter för att hämta ut alla 12 kartonger. Men, en kartong var totalt nerkladdad av något fett, typ olja eller liknande och hur bra är det när det är kläder i kartongen?

Oljig kartong

SUCK vad trött jag blir.

Fixade reklamation till Posten direkt på plats men sedan måste jag reklammera till leverantören i Danmark, jag vill ju inte / kan inte/ ska inte betala för oljiga kläder som inte går att sälja. 
En sån liten fjuttig sak som en oljig kartong innebär en massa merarbete som ingen annan gör åt mig.
Dessutom kanske inte leverantören kan leverera en ny omgång fräscha kläder. Åååhhhh.
Fick faktiskt ont i huvudet, men det vet jag ju hur jag ska hantera.

Kanske jag får energi imorgon.
Fast jag har ju fler saker än den att ta itu med, momsdeklaration till exempel. 
Packa upp alla andra kläder, kolla inbetalningar från kunder, göra utbetalningar, fixa bokningar för hösten, börja skriva och skicka ut affischer till redan bokade kunder. 
Röja på lagret. Röja i hemmet. Röja i skallen.

Äh jag tror jag spelar lite betapet nu och låter den feta kartongen vila lite.
Kanske "minns-ingenting-symptomen" försvinner om jag distraherar hjärnan lite först...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP