Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

fredag 20 augusti 2010

Sportklockan

Igår var jag ju ute och "sprang" med min nya sport klocka med negativa joner och tourmalin, här är en direktlänk till det inlägget.

Nu kanske någon är nyfiken på hur det gick?
Nå, i början gick det kanonbra men efter ungefär 1/3 av sträckan fick jag liksom som syrebrist eller kramp i armarna, ungefär som om jag hade sprungit på händerna! Och lite av känslan man kan få när man är på väg att svimma, typ om man rest sig för fort och har lågt blodtryck (vilket jag ju iofs har). Så jag gick större delen av rundan som gick otroligt fort ändå, 4,6 km på 33 minuter. Stumheten i armarna och svimningskänslan satt dock kvar när jag kom hem så då tog jag några skedar druvsocker för jag fick för mig att blodsockerhalten var på tok för låg. Jag drack en liter vatten. 
Kändes absolut inte som om jag orkade mer med klockan på, tvärtom faktiskt. 
MEN, det behöver verkligen i det här fallet inte bero på klockan utan snarare på lata dagar under semestern med brist på motion samt vin till middagen i princip varje dag!

Tillverkaren av just min klocka heter Imazine och de skriver bl.a om klockan:
Den vattentäta och helt nickelfria klockan kan med fördel användas som ett hälsoarmband. Klockan som är gjord av flexibelt silkon har inbyggda titanstavar som utsänder negativa joner

Negativa joner har vid tester bevisat att de har åtskilliga fördelar som påverkar din sömn, koncentration och avslappning positivt
Nedan finner du en del omdömen, recensioner och andra bloggare som skriver om klockan:
Verkar som klockan är "trendig" och flera kändisar har fastnat på bild med klockan på!


Jag ska i alla  fall testa att ha på mig klockan framöver, både när jag tränar och lite annars också. Självklart kommer jag att skriva hur det går och om jag märker någon skillnad. Vore ju fint om jag blir pigg, sover bättre och orkar mera!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP