Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

måndag 16 augusti 2010

Startskott för skola & jobb

Idag är det många förväntansfulla skolbarn i Sverige, ja förresten hela veckan är det nog det.
Dels att komma tillbaka till sin klass efter ett lååångt sommarlov, men det är många som börjar ny skola också.
Bland annat min dotter Alva och min bonusdotter Julia som båda två börjar ny skola idag, och nog var de allt lite nippriga i morse, valde sina kläder med omsorg.
I låg- och mellanstadiet gick de i samma skola, högstadiet gick de på olika skolor och nu har det slumpat sig så att de kommer gå på samma skola igen.
Och ännu märkligare -och roligare- är att de har hamnat i samma klass!
Hur som helst så börjar en ny fas i deras liv -gymnasietiden.
Minns när jag började gymnasiet, det var 1983.
OJ, det var visst 27 år sedan.

27 år.
Vart tar tiden vägen???

I alla fall så var min gymnasietid oerhört rolig & givande.
Allt var spännande och man kände sig mer vuxen i och med större ansvar och man blev mer medveten om saker och ting här i livet.
Jag hoppas att Alva & Julia kommer få en lika härlig -eller ännu bättre- gymnasietid än mig, fast min var kanonkul!
Jag hoppas att deras skola är bra. Att kamratandan i skolan är bra. Att de dels behåller sina "gamla" kompisar men att de får många nya kompisar också. Att de fortsätter vara så glada, goa & nyfikna som de är. Att de utvecklas och får en stadig språngbräda att utgå ifrån, att de lär sig bra saker inför livet.

Själv drar jag också igång mitt arbete idag, som börjar med momsdeklaration. Sedan är det uppackning, galgning & prismärkning varvat med kundbokning som gäller.
Men jag är lite disträ faktiskt. 
Annars skulle jag ju inte skriva här på bloggen... kanske lever jag mig in i skolstarten allt för mycket... eller så hämtar jag energi i att tänka tillbaka på hur det var när jag började gymnasiet! Det där pirret i magen man kände. Känns ju som igår.

Japp, då har jag laddat lite energi och ska fortsätta med bokföringen. Tjoho!

NU -tillbaka till mitt arbete!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP