Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

tisdag 31 augusti 2010

Suck

Katten har bandmask, jag har hela källaren full med kläder och det är kartonger och annat skräp i hela garaget så där får inte plats med mera... måste tömma... hela huset dammar igen och tvättstugan svämmar över av kläder.
SUCK!
Vad är livet om inte en massa strul, men när jag tänker efter en sekund till så finns det faktiskt en massa ljuspunkter också, och dem väger upp allt. Som två lika tunga vågskålar ungefär, fast det positiva väger nog lite mer ändå.
Har funderat på detta många gånger förut.
När man till exempel känner sig nere och allt är blä och man inte tror nåt ska bli bättre så händer plötsligt något och livet leker och allt är frid och fröjd.
Jag tror att man behöver dessa "ups and downs" för att känna att man lever och för att uppskatta livet, som det är.
"Inget ont utan något gott"
Så brukar jag säga och det stämmer ofta. Det brukar komma nåt gott ur allting.
Så kan i alla fall jag säga, men så har jag också tak över huvudet och mat för dagen samt kläder.
Maslows behovshierarki är uppfylld.
Nå, allt man går igenom i livet tror jag är en sorts övning, en slags utbildning som det är meningen vi ska lära oss någonting av. Att leva livet är en utbildning. Oftast gör vi det också, lär oss något alltså. Även om vi inte tror det.
Om detta liknar en religion vet jag inte, kanske lite inslag av taoism och zenbuddhism.

Nä nu måste jag jobba så det blir balans här idag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP