Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

tisdag 14 september 2010

Inget 9 till 5 jobb här inte

Har nu jobbat sedan kl 08:00 i morse, kom hem runt 18:30, tvättade fötterna för de kändes äckliga.
Sedan sorterade jag dagens "papper" efter dagens försäljning, kollade mail, paus för middag mellan 19:30-20:00 och nu börjar sista arbetspasset för idag. Skulle tro att jag har en sisådär 2 timmars arbete framför mig innan jag kan göra nåt för bara mig själv... alltså hamnar dagens arbete på ca 14 timmar.

Nåja, tur att det är säsongsbetonat och att man får vila mellan varven.
I helgen när Rigmor var här beskrev jag mitt år ungefär som 2 dygn:
september till en bit in i december är det dag, sedan är det natt fram till februari då gryningen börjar.
Mars till en bit in i juni är det dag igen och sedan blir det natt fram till augusti då årets andra gryning sätter fart.
Lite sjukt att arbeta så här kanske, men det är himla skönt att vara egen företagare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP