Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

onsdag 1 september 2010

Kartonger & mig ska man inte leka med

Smylla vill också vara med på lagret, det är ju där det händer!
Evy är snäll och hjälper mig att packa upp och prismärka.
När man är två som arbetar går allt mycket snabbare plus att man har roligare under tiden.
Men det blir ju många tomma kartonger och de ska inte sparas utan slängas.
I väntan på kassering kan de få mellanlanda i garaget, det är OK, men där var det knökfullt. Med gamla tomma kartonger från förra säsongen. Ända tills igår kväll då jag blev sur. På Johan. Han ville spela golf och jag ville ut och springa men inser att jag måste prioritera om jag inte vill ha 747 kartonger i vardagsrummet. Hela hösten. Så jag blir arg. På Johan. Vill att han också prioriterar kartonger. Och han hjälper mig, dock är han tjurig. Men så är han ju oxe. Och tjurigheten går dessutom över ganska fort. Nu kan jag jobba vidare och fylla på med tomma kartonger i garaget ända till nästa gång det blir fullt och jag måste in med kartonger där. Då blir det samma visa igen. Jag får frispel och psykbryt. Blir arg. På Johan. Som inte avhjälpt mig förrän det är för sent. Johan blir tjurig. Vi tömmer garaget. Allt är sedan frid och fröjd.


Den enda som tycker det är roligt med kartonger i vårt hus är katten Smulan för hon älskar att krypa in i dom.
Och Smylla kan gärna lägga sig på plasten som blir över. Eller tugga på såna där små stolekspluppar som ska sitta på varje galge. Jättekul. Eller lägga sig på kläderna som ska ur plasten och upp på galge. Smart.

2 kommentarer:

Yvonne L sa...

Som hundägare vet jag att hundar gärna hjälper till med de väsentliga grejerna! ;0)

V.I.C.K.I.S. sa...

Yvonne; Ja och även om det kan bli lite tokigt ibland så är det mysigt de vill vara med!

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP