Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

torsdag 2 september 2010

Löpa runt högarna

Att springa runt en så härlig miljö som Gamla Uppsala Högar är inte bara nyttigt för kroppen utan också en lisa för själen.
Visst, så kul är det inte när man kämpar, sliter och svettas vecka efter vecka för att få bättre kondition och man inte märker någon skillnad utan bara flåsar på. Däremot är det känslan efteråt som är skön. Man känner sig så sportig och nyttig.
De två senaste gångerna jag sprungit har jag faktiskt noterat en märkbar skillnad, och det är nu det börjar, det är nu det kommer att bli roligare med själva springandet.
Skillnaden finns inte bara hos mig utan även hos Smylla.
Att slippa tjata på hunden som hela tiden bromsar, att locka och uppmuntra HELA TIDEN är inte så kul, ännu mindre roligt är det när folk man möter ler för att de tycker att hunden är så söt när hon stretar emot!
Men hallå jag då?
Är inte jag världens sötaste 40-plussare?


Nä, nu var det inte huruvida jag är söt eller inte som jag skulle skriva om, det blev ett litet sidospår här, ursäkta.
Jo, har alltså märkt en skillnad och det är underbart.
Känns som ett genombrott.
För en sisådär 6 år sedan var jag i elit-form.
Sprang lätt en mil, flera gånger i veckan.
Ja jag vet, det låter inte klokt, men så var det.
Faktiskt. Så det så.
Och dit ska jag igen. Med eller utan söt hund!
Bara så ni vet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP