Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

måndag 18 oktober 2010

Hemlig (167 av 365)

Det finns en meditationsplats inte långt från Gamla Uppsala Högar.
Ibland när jag tar en promenad runt högarna brukar jag bege mig till meditationsplatsen, det är en fin plats.
Där finns några bänkar man kan sitta och fundera på, och framför allt finns där 10 stenar med "pärlor" på. Dessa pärlor representerar 10 angenäma ämnen som jag tror de flesta funderar på nån gång. Installationen är inspirerad av Frälsarkransen som är ett armband skapat av biskop Martin Lönnebo.
Pärlorna kan hjälpa dig på traven med dina funderingar och därmed din inre resa.
HÄR kan du läsa mer om pärlornas betydelse.

En av stenarna bär i alla fall på "hemlighets pärlorna" som är tre små vita pärlor menade att fyllas med personlig betydelse, hemligheter mellan dig själv och "din högre makt" (en del kallar det Gud!).
Oavsett vad man vill kalla det hela så tycker jag i alla fall om att sitta där ibland och filosofera.
Så, mina tankar vid den här stenen med dess tre hemlighetspärlor på toppen tänker jag behålla för mig själv. Pilutta dig! Så hemlig är jag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP