Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

lördag 27 november 2010

Bättre

Igår var ju en riktig BLÄ-DAG.
Om nu någon skulle råka undra så är dagen idag mycket mycket bättre.
Vet inte varför det var så igår, det bara va så.

En gång när jag fyllde år fick jag en så vacker dikt av min goa moster Lotta.

Dagen idag
Dagen idag är en märklig dag
Den är Din
Dagen igår föll ur Dina händer
Den kan inte få annat innehåll
än Du redan gett den
Dagen imorgon har du inte fått löfte om
Men dagen idag har Du, det är det enda
Du kan vara säker på
Den kan Du fylla med vad Du vill
Använd dig av det
Idag kan du glädja en männsika
Idag kan du hjälpa en annan
Idag kan Du leva så att kanske någon annan ikväll
kan tacka Dig 
för att Du finns till
Dagen idag är en betydelsefull dag
Den är Din

Den här dikten sitter på väggen framför min dator, och jag brukar läsa den faktiskt varje dag.
Men igår såg jag den inte.
Idag kan jag förstå varför jag inte såg den. För dagen var tydligen inte min.
Idag har jag däremot återtagit kontrollen, och sansen. Eller vad det nu är.
Hur som haver, dikten påminner mig emellanåt om att ta vara på dagen, CARPE DIEM.
Så lätt att glömma. Men NU är NU, tänk att det ska vara så knepigt att uppskatta nuet!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP