Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

söndag 5 december 2010

Bygga hus är kul

Ända sedan jag var barn, kanske 6 år, så har jag tyckt om att rita hus.
Kan verkligen säga att jag är barnsligt förtjust i att rita hus ;)
För ca 10 år sedan var jag således galen i SIMS, men inte för att spela såklart utan bara för att bygga hus.
Sedan pajade datorn för ungefär 5 år sedan, och sen dess har jag inte brytt mig om att bygga hus. Eller inte haft tid eller vad det nu kan va.
Som av en händelse läste jag i UNT igår och där stod om Goggle SketchUp och jag blev ju såklart himla nyfiken... snabbt gick det att ladda ner programmet som är GRATIS! Sen gick allt fort.
Sån gissa vad jag gjort ikväll?
Rätt!
Försökt rita hus!
Men märkte att det inte var att "bara börja rita", utan jag måste lära mig programmet först, (tålamod tålamod) men jag är ju sån så jag gillar learning by doing, därför har jag efter 2 timmar ritat ett första hus...
Så, nedan, mitt första hus, under fasen "learning", notera att det dock ej är komplett på långa vägar...


Men oooooh så kul!
Känns som det kommer komma en kreativ period.
Fotografering, rita hus och kanske göra saker av ull!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP