Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

tisdag 14 december 2010

Tystnad

Ibland är det skönt att inte ha nåt runt sig.
Inga måsten.
Fast idag har jag gjort momsdeklaration och det var ett måste.
Och så har jag skalat ner och skjutit på en del måsten (prokrastinerat kanske?!?) till slutet av veckan eftersom min kära mamma Marianne är här NU och jag vill ha tid att umgås med henne.
Jag tror man behöver tid att "bara vara". Kanske det är ännu viktigare idag jämfört med för 15 år sedan, i alla fall med tanke på det som nuförtiden kallas "normalt" tempo i vardagen.
Jag tror vi glömmer bort människan i alla måsten, i all tidspress vi lever under.
Måste ha ett bra jobb, måste ha en snygg bil, måste skjutsa ungarna till träning måste måste måste.

Men nu när mamma är här så bara måste vi spela Alfapet.
Vi bara måste prata, fika, äta gott. Diskutera konst & kläder & vett & etikett.
Det är oxå måsten, fast av en annan sort.
Måsten som jag tror vi håller på att glömma bort.
Men inte jag.
Jag försöker i alla fall att leva NU. Så gott det går i dagens samhälle.
Och just nu är det skönt att inte ha några krav på mig, därför har jag inte skrivit så mycket på bloggen de senaste dagarna. Jag kan ju inte skriva att jag legat i soffan på förmiddagen, åkt runt med bilen för att den ska få motionera (hahaha, ja det är sant!) och tittat i affärer, därefter fikat och spelat alfapet, eller, kan jag skriva det?
Nåja, därför har det varit lite tyst härifrån.
Men efter regn kommer solsken och efter tystnad kommer... ja vaddå?

2 kommentarer:

Anita sa...

Det är klarta att du kan skriva om att du motionerat bilen - skriv om din vardag...det som du upplever eller inte upplever. Jag tycker iaf att det är kul att läsa om fler som lever som jag! ;O)

V.I.C.K.I.S. sa...

Anita; skönt att höra ditt stöd & din uppmuntran. TACK!

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP