Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

lördag 8 januari 2011

Ibland

Ibland kan jag bli sååå trött på mig själv. Eller på alla andra. Kan inte du det?
Typ när jag knäpper 47 bilder fast det är läggdax. Eller börjar rita hus eller kläder.
Ofta händer detta när det är låånnggt över läggdax, enligt andra, dvs enligt "normen".
Summan av kardemumman är att jag vid de här tillfällena känner;

  • jag BORDE gå och lägga mig.
  • jag VET att sömn BORDE göra gott.

Men jag mår ju så bra NU med min kamera, min penna och min fantasi.
Så?
Varför ska jag lägga mig då?
En del människor kanske är lämpade för "vardagliga" jobb, typ dagtid.
Men jag funderar på hur jag är funtad.
Kan man vara natt-funtad?
Finns det någon studie i världen som tittar på hur & när man är kreativ?
I så fall skulle jag vilja se den studien.
Jag tror faktiskt att många konstnärer jobbar bäst på natten.
Nä hujedamig, nu är det verkligen dax att sova, tycker säkert alla som ser vad klockan är när jag skriver detta.
Men håll med om att det ligger nåt i vad jag säger;
varför måste man prestera på dagtid?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP