Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

söndag 13 februari 2011

Fixa överläppen & läsglasögon

Jaha då var det dags.
Fram med pincetten och plocka bort missväxande prydnad på överläppen som kommer från jag vet inte vad. De dök upp som gubben i lådan. Några kraftigare doningar som liksom dessutom är längre.... har inte sett de förut... men de syns garanterat nu, alltså -de måste bort!
För att inte tala om ögonen; gick till optikern eftersom jag brukar kisa efter en kvarts läsning
-det här är bara början! säger den söta lilla varelsen som undersöker min syn.
Jaha.
bara att ställa in sig.
Här blir det läs- och terminalglasögon framöver plus ett ständigt plockande med pincetten.
Förutom glasögonen på bilden blev det ett par till eftersom optikern i fråga hade erbjudande 2 för 1.
Total kostnad 2100:, rätt OK ändå tycker jag.
Då är de ändå anti-reflexbehandlade (och anti-repbehandlade = starkare PENTAX-glas).
Med andra ord ett rent fynd.
Såvida jag inte köper ett par på Rusta förståss... men vad får jag då?
Nåja, nyss frågade min sambo om det möjligtvis inte kunde finnas glasögon på blocket???
Hahaha.... vad menar han med det? Dyrt eller?


2 kommentarer:

Maggan sa...

Mina läsglasögon köpte jag på Thuns för 39 kr ;)

V.I.C.K.I.S. sa...

Gulliga Maggan!
Om jag hade lika fel på båda ögonen skulle jag köpa på Rusta för 10 spänn ;) puss

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP