Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

fredag 25 mars 2011

Sköna dagar

Just nu har jag det verkligen skööönt och njuter till fullo av min tillvaro.
Passar på att göra det jag vill nu när jag inte jobbar.
För er som inte vet om det så har jag sålt min verksamhet (den med kläder till seniorer) och har ännu inte bestämt om jag ska fortsätta som egen företagare eller söka mig en anställning.
Fördelar och nackdelar finns det ju med båda varianter. Dagligen ställer jag mig frågan om jag skulle klara att vara anställd... alltså jag är ju van att ratta allt själv, bestämma allt själv, ta allt ansvar på mina egna axlar. Misstänker att det kan vara svårt med en anställning med tanke på det, eller rättare sagt jag har inte svårt med det men kanske andra på en arbetsplats... vad vet jag. Å andra sidan har man en månadslön som trillar in.
Egentligen är detta det enda orosmolnet på min himmel nu för tiden. Angenäma problem får jag lov att säga.
Det skönaste av allt är att jag inte känner någon brådska att bestämma mig.
Med andra ord "I go with the flow"!

Säkert sticker det i ögonen på en del människor, men det bryr jag mig inte om.
Om det sticker misstänker jag att det beror på avundsjuka eller ren och skär okunskap om hur jag dragit mitt strå till stacken, dvs staten Sverige. Om de med okunskap visste vad jag vet, så skulle det inte sticka alls i ögonen... jag lovar.

Nä, nu ska jag spela en omgång spindelharpan innan jag går och lägger mig.
Hej svejs så länge!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP