Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

fredag 1 april 2011

Handgjord (29 av 365)

Pulsvärmare gjorda för hand av mig, alltså handgjord!
Tror inte jag har virkat på 30 år, men igår blev jag sugen, så jag kollade in ett mönster och for till stan och köpte garn. Kul var det och bara två kvällar tog det att göra.
Förstår inte det här, det liksom kliar i mig att få skapa grejer.
Så jag bakade bröd ikväll oxå, vilket jag heller inte gjort på länge. Gott blev det!
Snart kommer jag ingång med tovandet oxå, så då blir det mer handgjorda grejer här på bloggen.



Mönstret hittade jag på Drops Design.
Blir du sugen så hittar du mönstret HÄR.

Garnet ja!
Köpt på Yll & Tyll.
Färgen heter "Blue Mountain" och är blågrå melerad. 
Kvaliteten är 30% Silke, 70% Extrafin Merino ull.
Garnet är handspunnet och handfärgat, tillverkat av ett kvinnokooperativ i Uruguay som heter MANOS del URUGUAY (betyder The Hands of Uruguay).  MANOS del URUGUAY har som syfte att ge kvinnor sociala och ekonomiska möjligheter. Dessutom är det Fair Trade märkt.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP