Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

torsdag 21 april 2011

M som i morrhår (35 av 365)

Verkar som om jag håller på att utvecklas till ett kattdjur och därmed inte är nån häxa faktiskt.
Har nämligen fått konstiga utslag runt näsborrarna nedåt överläppen till.
Knottrigt liksom, ungefär som om det håller på att växa ut tjocka feta morrhår.
Tycker dessutom att fjunen jag kan se på överläppen blivit grövre på sistone.
Tror därför jag håller på att förvandlas till ett kattdjur.
Så nu när det snart är dax att bege sig till partyt på Blåkulla kl. 18:00 får jag väl nöja mig med att åka snålskjuts därbak på kvastenl hos nån häxa i grannskapet.

Vår svarta feta katt Lakritz
När jag tänker efter är det nog inte så dumt att va katt ändå.
De har ju nio liv, är vakna på natten då de antingen jagar, kollar läget i världen eller annat nyttigt, gillar att sova/jäsa/vila på dagarna, är nyfikna, njuter av att leka med maten innan de slutligen dödar bytet -om maten är levande vill säga, reser ragg & fräser om de är arga eller känner sig hotade och vill skrämmas, går inte att bestämma över, gillar värme, har vassa klor som används vid behov, är inte så jättesociala med andra katter men kan släppa ett fåtal inpå livet, vill vara ensam på toaletten, uppskattar att bli klappade på men enbart när de själva vill.
Jag kan bara konstatera att ovanstående katt-egenskaper stämmer förvånansvärt bra in på mig!

GLAD PÅSK!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP