Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

söndag 10 april 2011

Söndagstankar

Jag vet, jag säger det så ofta, att tiden går så fort.
Men den gör verkligen det.
Jag börjar nästan få panik.
Hur ska jag hinna göra allt jag vill under min livstid?
Än så länge har jag inte uppnått hälften av alla mina mål.

Hur kom jag att tänka på detta nu förresten?
Tankarna går ju runt som en virvelvind i kaskader och det är inte det lättaste att hänga med i dom svängarna.
Ändå har jag haft ett antal år att lära känna mig själv, till hösten blir jag 44 år.
Fast jag känner mig som 25.
Häromdagen pratade jag med min väninna Evy om ålder. Evy fyller 84 till sommaren.
Hon sade att när vänner pratar om någon som ... tja låt säga är 83 år, ja då föreställer hon den som "gammal" rent automatiskt men så kommer hon på att hon själv faktiskt är äldre och då blir hon både fnittrig och förundrad... haha... är det inte underbart?
Den mänskliga hjärnan är allt klurig & smart!

Vad vill jag göra då?
Jag skulle önska jag ville hoppa bungy-jump, men det vågar jag inte.
Jag vill vara elittränad igen.
Jag vill äga en gård, ha islandshästar och rida varje dag.
Jag vill bo i Botswana igen, ute i bushen och njuta av det vilda afrikanska djurlivet varje dag.
Jag vill flytta in och bo i ett alldeles nybyggt hus/lägenhet någon gång, få vara den absolut första som går på toa.
Jag vill bli känd & rik.
Jag vill segla över Atlanten.
Jag vill designa kläder som slår internationellt.
Jag vill bli en internationellt erkänd konstnär (foto, kläder, konst... vet inte inom vad...)
Jag vill kunna prata flytande franska.

Jag vill göra massor mera men det känns bara larvigt att lista allt här... det är larvigt redan nu.
Men visst har alla drömmar?
Man måste ju sikta nånstans eller hur?

Och hur kommer tiden in i detta?
Jo tiden känns alltid för lite, alltså att den inte räcker till.
Jag har ju svårt att sova nu för allt jag vill göra.
Vill hellre vara vaken och uppleva saker än sova.
Fast jag vet att sömn är bra för man orkar mera som utvilad.
Hmmm.

Men jag är ju kvällsmänniska.
Eller snarare nattmänniska, för det är på natten min kreativitet sprudlar.
Jag blir pigg och tänker klart. Energin har inget slut.
Det bara går & går liksom.

Nä nu får jag sluta fundera och göra nåt.
Har förresten virkat en till pulsvärmare i ny design. Haha.
Och nästa vecka ska jag göra nån av de 4 modellerna i andra färger. Haha.
Och så kommer mitt recycled sari silk. Mmmm.
Det blir en kul vecka.
Imorrn ska jag sätta upp resten av gardinerna i Alvas rum oxå. Oh så fint det blir!

Gonatt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP