Enligt mig är det inget nytt fenomen att fans formar ett företag, ett märke eller en förebild, däremot är snabbheten i deras påverkan nytt. Interaktiviteten på nätet, Facebook tex, och den omedelbara responsen i och med det, ökar i betydelse ju mer "folk" är aktiva på webben. Och närvaron på nätet ökar hela tiden.
Här kan du läsa hela artikeln: Fans formar företaget | Näringsliv | SvD
Nyheten är enligt mig snarare interaktiviteten i realtid du får från dina kunder och möjligheterna till snabbt agerande från företaget. Detta var omöjligt förut, och kanske tom överflödigt då en svacka kunde plana ut med tiden, medans den nu kräver omedelbar respons för att behålla fansen.
Och dessutom omedelbar respons för att få nya kunder eller behålla befintliga.
Håhå ja ja, jag har många synpunkter här och skulle kunna skriva en avhandling.
Men jag nöjer mig med detta.
För nu är det egentligen sovdags sedan länge, men jag kan inte sova.
Dela med dig... eller följ mig...
måndag 16 maj 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Du har så rätt! Mvh Anders
Tack, vad kul att du håller med :)
Skicka en kommentar