Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

onsdag 1 juni 2011

Ärekränkning & ont förtal

”Ondsint” bevakning av kungahuset | Inrikes | SvD
Instämmer till fullo.
Nu har det gått för långt.
Jag undrar hur många journalister som kan säga sig vara 100% säkra på att de aldrig umgåtts med-eller arbetat- med kriminella, i sin yrkesutövning eller privat.
Jag kan det inte iallafall. Naturligtvis tror jag att de jag umgås med och arbetar med är personer som är laglydiga, men hur ska jag kunna VETA det om allt verkar i sin ordning?
Det här liknar en medveten häxjakt på vår kung och medierna nappar snabbt på det utlagda betet, som är preparerat med skadliga ämnen.
Så vad är då denna handling om inte ONDSINT?
Borde vi inte istället granska kontakter, metoder och själva syftet med att författa en bok med sådant innehåll. Ställ författaren mot väggen, gräv i författarens privatliv och yrkesliv. Jag är säker på att det uppdagas många dubiösa kontakter och metoder som strider mot både etik, moral och lagar.
Published with Blogger-droid v1.6.8

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP