Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

lördag 11 juni 2011

Massor nytt på östfronten

Jenny, Nils & Erik samt kyrkoherden
Här har det hänt hur mycket som helst sen förra fredagen, då jag skrev sist.
Min mamma Marianne och pappa Ole kom på besök i fredags, jag trodde de skulle komma mycket mycket senare och hade tänkt hinna spela 18 hål på golfbanan, men hann bara 9...

I lördags var jag i Bovik strax utanför Gävle på dop; min kusin Eriks son Nils -en liten knubbig söt & leende liten krabat!
Och kan ni tänka att min mormor fyller 97 år till vintern -helt makalöst.
Min mormor 96,5 år!
Hon är superpigg, glömmer allt som oftast bort rullatorn och vill inte ha nån hjälp med nåt, däremot kan hon unna sig att någon i familjen erbjuder sig att bära kaffet & tårtan åt henne... sååå söt!

I söndags spelade jag 18 hål men min Johan och mamma Marianne och pappa Ole. Det var perfekt väder, lagom temperatur och lätt bris.
Min pappa Ole
Och jag är så glad att min pappa hyrde golfbil för jag vet uppriktigt inte hur han skulle orkat med 18 hål annars, han har så ont i ryggen och det gör mig ont att se att han har ont, min goa pappa.
Men tack vara golfbilen orkade han hela 18 hål. Fantastiskt.
Han sade att det inte kändes värre än att gå från TV-rummet till arbetsrummet... hahaha... han är för go!

Undrar du hur det gick för mig, med tanke på min sänkning?
Min mamma Marianne
Skit, svarar jag, men det var kul ändå, skitkul.

Ett och annat bra slag och jag är nöjd, hehe... jag kräver int så mycket jag.

Här till vänster poserar i alla fall min mamma, som inte tror att jag ser vad hon gör. Busfrö!

Hon är så härlig min mamma.
Så klok, så busig, så ungdomlig, så fräck, så oberäknelig, så pålitlig, så kreativ.
Ja, kontrastrik är ett ord som stämmer, och underbar!

I måndags åkte min pappa hem.
Då åkte vi och fikade på Linnés Sävja där vi träffade min mormor, moster Lotta och min kusin Johanna.
Mormor & jag, som ser ut som en gigant på bilden,
men jag är faktiskt bara 157 cm lång, så min mormor är
jätteliten, fast så stor så hon fyller 97 nästa gång!!!
Och en tupp.
Tuppen på Linnés Sävja









I tisdags tog vi det lugnt och vilade.
Det här är allvarligt.
Jag minns inte vad vi gjorde.
Tror jag fixade lite nödvändiga saker med min firma, papper hit & dit eller nåt sånt. Men jag minns inte. Läbbigt. Och inte drack jag nåt, dvs alkohol.
Jaaaaaaaaaaaa,
nu minns jag, vi var i stan, shoppade, promenerade runt... hahaha.. just det, vi kom inte mer än 10 meter på gågatan förrän vi hamnade på Desigual -i extas! hahaha... underbart...
sen va vi trötta.
Stol på Karins Stall Kafé i Österbybruk.
I love it!
I onsdags drog vi till Österbybruk. Det var kul och mysigt. Utställningen var sisådär men Karins Stall Kafé var underbart, åk dit. En härlig kombination av loppis och lantkänsla infinner sig. Allt är hembakat. Mums. Dessutom andas allt lugn och ro.
Betänk då att jag sedan 10 år bor i Uppsala, och här är allt verkligen lugnt jämfört med Stockholm...
Men Österbybruk var som sagt flera snäpp lugnare än här.
Åk dit och andas, särskilt ni Stockholmsbor.
Miljön är i alla fall underbar, herrgårdens trädgård är fantastisk att vandra runt i, flera konstnärer har sina ateljéer där och du kan ta ett snack med dem. Jag säger bara - åk dit!

Jaha, och så blev det kväller och en vagel utvecklades på mitt vänstra ögonlock. Shit.
Kunde inte somna. Googlade på det, vagel alltså.
Hittade en massa huskurer.
Därför stirrade jag ned i min "tee tree" olje blandning i 5 minuter, gnuggade ögonlocket med saliv, och slutligen sprayade ögat med Avene Thermal vatten.
Och kan ni tänka; jag somnade och vageln försvann!!!

Redo för torsdag och utställning på Waldemarsudde och Lars Wallin.
Tack min kära mamma att vi åkte en timme senare; jag hann duscha.
Drog på lite mascara då jag återupptäckte min vagel... aj aj aj... skit samma, på med mascara, jag skulle ju till STOCKHOLM.
Utställningen var fantastisk, jag visste inte att han gjort sååå mycket, ok, mycket visste jag men inte SÅÅÅÅ mycket. Så duktig han är! Vilken inspiration, transpiration, jaaa för det var varmt.
Lunch (supergod soppa) åt vi i Prinsens Kök och på vägen tillbaka pausade vi på uteserveringen Ektorpet.
Mamma Marianne äter glass.
Jag poserar.
Sedan promenerade vi till Grönan, där vi närapå hoppade på fel båt men lyckades reda upp situationen, nja, inte vi utan jag redde upp situationen.
Smälter glassen...
Vips var vi i alla fall på Nybroplan.

Eftersom både jag och min mamma är vansinnigt förtjusta i att spela alfapet har ju detta varit ett ömsesidigt önskemål varje kväll, men like ömsesidigt har vi varit så trötta plus att det varit för sent att starta ett spel, så det har inte blivit av att vi spelat.
Vilket är väldigt ovanligt, rent ut sagt unikt, det har aldrig hänt förr!

Idag fredag åkte min mamma Marianne tillbaka till Säffle.
Därefter har jag ägnat dagen åt trädgården, bla har jag suttit sönder gungan och eftersom jag hade mobiltelefonen i ena handen och vattenslangen i andra blev det fritt fall på 50cm...
jag skadade mig faktiskt, har en bula på/inuti rumpan och skrap på axeln.
Efter det hade jag ändå lite energi kvar och drog ut på en löprunda, det blev lite drygt 3km i 30 graders värme...

Nu. God natt.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP