Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

tisdag 1 november 2011

Plösen och knuten

Problemet med kramp i höger vad plus domning i höger fot började nån gång i somras. Vaden svullnade och blev hård och det klämde konstigt ovanpå foten. Ungefär som när man knutit skosnöret för hårt och domnar på ovansidan. Vet inte hur många gånger jag lättat på skosnöret men det hjälper ytterst lite... och efter ett tag har plösen glidit utåt/nedåt och då domnar foten igen...
Men så hörde jag att magnesium kan hjälpa mot kramp -och mot restless legs som jag oxå besväras av. 
Efter några veckor med magnesiumtillskott, började krampen och domningen ge sig.
Härligt!
I september tog tabletterna slut och jag kom mig inte för att köpa nya.... dumma mig.
Som ett brev på posten kom ju både kramp och domning tillbaka för några veckor sedan. 
Shit shit shit.... nya förråd av magnesium införskaffades illa kvickt men har inte märkt nån skillnad än.
Tror jag.
I lördags när jag var ute och sprang blev jag så förbannat på krampen och domningen så i ren ilska knöt jag knuten på undersidan av plösen.... knäppt men jag var desperat..



Och vips var både kramp och domning borta = LYCKA!

Idag var jag ute en sväng igen med samma konstiga knut under plösen och löpningen gick helt smärtfritt.
WOW!
Fast jag vågar inte sluta med magnesium ändå, dels pga mina restless legs som faktiskt blir bättre, men också för att krampen och domningen faktiskt försvann i somras utan att jag knöt en konstig knut under plösen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP