Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

torsdag 29 oktober 2009

En dag som gått i ett

Idag har varit en bra dag där jag fått massor gjort!

Först, upp vid 7-tiden. Klar för att åka för att hämta Evy vid 09:00.
Kom till Knivsta, hade försäljning mellan 10:00 - 12:00, gick ganska OK tack vara min betalterminal - I love it!
Sedan tillbaka till Uppsala för jag skulle till tandläkaren kl 13:40 och göra avtryck av mina tänder -jag ska få bettskena för jag biter ihop och gnisslar tänder.

Där tog det minsann tid, mina tänder visade sig inte vara så enkla att göra en skena till vilket engagerade jättemånga, expert kallades in från ortodontin, det konsulterades hit och dit över mitt huvud på ett obegripligt språk, jag frågade lite försikigt om inte lite botox kan få mina käkmuskler att slappna av. Hmmm, häpp, det gick inte.

Och hejsan och hoppsan, nu vallades jag upp en våning för här skulle det göras sån där röntgen där man står och biter på en sak och hela apparaten åker runt huvudet, kallas panoramaröntgen. Har aldrig gjort det förut men det var kul. Men vilket pill det va att få av alla örhängen.
Äntligen, efter allt ståhej fick jag så till slut göra avtryck som jag ju kom för.
Man smetar in ett tjockt lager av en plastliknande gegga i en plåtform som ser ett som en kattsandspade. Denna trycker man sedan upp mot tänderna och gommen, håller fast ca 1 minut tills det stelnat... fick veta att geggan visst är gjord av alger... hmm intressant!

Nåja, detta moment tog max 10 minuter för både över- och underkäke... och till råga på allt höll tandläkaren på att slita av mig hela tandraden eftersom det blev ett ovanligt starkt vakuum så hon fich ta i för kung & fosterland innan "avtrycket" lossnade med ett ljud ungefär som "schjjjjjjjjjjjwwwwupppppp" när vakuumet/tomrummet mellan avtrycket och tänderna fylldes med luft....

Efter allt detta ståhej gick jag & Evy vi på restaurant, indisk mat, mums.
Vi satt inte mer än en timme där men då tyckte personalen att det var dags för oss att gå för de skulle städa innan kvällen... rätt otrevligt faktiskt att bli avspisad (hahaha... passande på en restaurant) så där.
Hemåt igen, släppte av Evy hos henne, kom hem strax efter 16:00 vilket var den tid då tre pantertanter skulle komma hem till mig för att titta på och köpa lite kläder & hattar. De kom 16:15. Och då blev det liv i luckan. Det fnissades och strippades och provades kläder på lagret, den ena värre än den andra. Färdtjänst för deras hemresa var bokad till 17:30, och damerna åkte iväg nöjda och belåtna med både blusar och kjolar och hattar i kassarna.
Nu var det bara Maggan jag väntade på, jag skulle nämligen klippa henne. Maggan kom strax före 19:00, och vad jag gjorde mellan 17:40 och ca 19:00 har jag helt glömt, kanske passade jag på att gå på toan eller nåt...
Maggan kom, vi snackade lite innan jag skred till verket med saxen. Och det blev riktigt bra, tycker jag iallafall. Hon verkade iallafall nöjd och sade dessutom att hon va nöjd innan hon gick. Sedan läste jag på hennes blogg och hon verkade nöjd även där. Jag hoppas att hon fortsätter vara nöjd för jag tycker själv det blev jättesnyggt! Titta på foton HÄR och bedöm själv vettja!
Vi avslutade med en kopp Ayurveda te.... mmm så gott så. Smakar lite som Chai-latte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP