Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

onsdag 9 december 2009

En droppe i havet

Min nya kamera har blivit en central punkt i mitt liv på väldigt kort tid!
Igår tex så åkte jag iväg för att sälja på en kommunal Träffpunkt för daglediga, dvs mestadels pensionärer. Vid denna träffpunkt finns även ett boende, och jag har flera trogna kunder där omkring. Naturligtvis kom lilla damen Margit som nu har krympt ännu mer och säkert inte är mer än 130 cm öh. Hon är så go!
Hur som helst, självklart skulle jag ha med mig kameran, det är en rätt spännande byggnad som jag gärna skulle vilja fota från olika vinklar, plus härliga balkonger på husen runt omkring. Så ordentlig som jag är laddade jag batteriet kvällen före. När jag väl kom dit och slet upp min kamera för att fota husen upptäckte jag att jag glömt minneskortet i min dator !!! AAaaaghhhhhh. Varför har jag så bråttom?
Men, jag hade ju min mobil med mig, vars kamera är rätt OK, men utomhusbilder var inte att tänka på.
Jag knäppte bilder på de fina juldekorationerna som fanns överallt, bilden nedan är rätt läcker eller hur?.

MEN, min SYSTEM kamera är ju nåt helt annat, den tillhör liksom en annan kategori. Igår efter jobbet fick jag för mig att fota vattendroppar, det har jag ju sett på bild och det verkar så häftigt.
Följden blev att jag spenderade ungefär en timme över diskhon med kranen droppande!!! Nästan 100 foton blev det. Men bara ETT blev OK. Eller?


Det här eggar ju mig, så jag ska "på't" igen men i dagsljus nästa gång. Det är så roligt det här! Klicka på fotona för att se de i större format.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP