Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

måndag 21 december 2009

Frida & Frasse



Det är så skönt att vara "ledig" och idag har jag bara jobbat lite grann... Som egen företagarinna finns det nämligen alltid att göra och ja egentligen har jag en massa som jag "borde" göra. Men jag har bestämt mig för att ta så mycket ledig som jag kan över julhelgerna så jag SKA vara ledig, jag BEHÖVER det.
Varje kvinna behöver faktiskt det, särskilt så här i juletider.
Jag är trött på denna galna tivolisnurra runt juletid, även andra tider på året är galet upptrissade. Jag vill inte vara med och skjuta på ytterligare fart.
Därför kan jag säga till mig själv att idag har jag varit jätteduktig för jag har bara jobbat lite.... och så har jag tagit en härlig promenad med Smylla som hon fick två nya kompisar -Frasse & Frida. De lektea i snön som galningar och jag försökte fånga dem på bild....


De sprang och sprang runt runt, körde ner nosar i snön och vofs & gläfs och hade så kul.


Ett tag kändes det som om hundarna var överallt hela tiden...


Till slut var leken slut men vi skulle fortsätta vår promenad och då kom Smylla på stubinen!

Vi kom så fram till vårt mål för promenaden och det var hos Evy. Där blev det kaffe & fika med 7 sorters kakor och dessutom bullar och mjuk pepparkaka! Trodde inte jag skulle orka gå hem igen. Alva slutade skolan idag och för att fira att jullovet börjat gick hon och käkade med kompisar. När hon tog bussen hem från stan så timade jag in den och hoppade på samma buss på Heidenstams Torg. Vi kom hem och jag borstade av bilen medans Alva packade.
Hon ska vara hos sin pappa i en vecka och det tog henne 10 minuter att packa, snacka om supersnabb!
Jag körde iallafall Alva till stationen och när hon åkt var jag väl lite hängig så jag strosade runt en stund och då kom ett tåg! Hmm, inte så konstigt på en tågstation i och för sig... nåväl, då åkte kameran fram och nedan ser ni mitt första försök att fånga ett rörligt motiv, förutom en tokbusig hund såklart.



Att stoppa vid rödljus och vänta har fått en ny innebörd och är rikigt roligt när man har kameran med sig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP