Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

tisdag 15 december 2009

Up with People

Ikväll har jag varit på Up with PeopleUppsala Konsert & Kongress, alltså Uppsala Konserthus.
Vattenfall fyller 100 år i år, och eftersom Johan jobbar där så ordnade han biljetter. Tack älskling.
Det var jättekul att se dessa ungdomar från världens alla hörn framträda med en livsglädje som sällan skådas, det var helt enkelt en härlig, mänsklig & energisprakande föreställning.
Kvällens föreställning var gruppens sista efter hela 6 månader tillsammans, så vid slutet blev det faktiskt rörande; flera medlemmar grät och säkert fanns det ett och annat öga hos publiken som inte heller var torrt . Hade jag varit ung idag hade jag direkt ansökt om att deltaga. Så här i efterhand kan jag inte förstå att jag inte gjorde det. Tror det var nån gång på 70-talet som Up with People faktiskt besökte Säffle, och jag var där med min familj; jag var så fascinerad av dessa -i mina ögon- vuxna och fantastiska människor och jag ville vara en av dem!


ps.
Glöm inte bort att alla bilder på min blogg är klickbara!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP