Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

lördag 16 januari 2010

Bilduppdraget nr 2 - Snö/is

När jag var i Säffle från 2 - 6 januari blev det en del fotande. Den här bilden tog jag under en av promenaderna längs med Byälva, tyckte det var så läckert med snön/isen som hängde i klasar
 från grenarna och solen som blänkte i dem. Nästan så att fotot kan gå under katergorin "bloopers" eftersom jag råkade få med en pappa med sin dotter i bakgrunden, men så här i efterhand tycker jag bara att den detaljen bidrar till bildens "aura". Vad tycker du?

Med detta inlägg deltar jag i både Bilduppdraget och Fotoutveckling

12 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm, fin bild!
Underbart ljus, snyggt fotat.
Ha en fin söndag.
/Helena

Gunsside sa...

Nydelig foto, vakkert lys gjennom istappene ;)

Olga T sa...

Vilket ljus och vad fint att du har de två personerna i vänster kant som också beundrar snö och is!

anemonen sa...

Mycket vackert!

Photos by Storm sa...

Fint ljus i din bild. Jag gillar också det korta skärpedjupet/Lis

Pennelina sa...

En bild du kan vara mycket stolt över! Vet inte vad jag ska kunna tillägga...

Kram från Pennelina

andré sa...

Vackert. Gillar speciellt att det står en man (?) och en hund (?) till vänster där.

S o F sa...

Riktigt snygg o tuff bild!

Tycker precis som du. Att det som du först tänkte blev en blooper pga att människorna kom med i bakgrunden, i stället blev en riktig tillgång.
Absolut!

Har själv gått omkring och spanat på likadana hängande grenar att fotografera, men aldrig fått till det riktigt bra. De är så vackra när solen gnistrar i isen/snön.

Men du lyckades verkligen med din bild!

Ha det gott!

Petra sa...

Oj, vad vackert! Ljuset och grenarna och jättefint med människorna i bakgrunden.

Anonym sa...

Härliga kristallkronor blir det av isen, särskilt om man får en glimt av solen oxå

Nollan sa...

Vilken härlig bild, ljuset isen på grenarna att glittra så vackert! Det var väl tur att pappan och dottern kom med i bilden, precis så där perfekt mellan grenarna ute i vänsterkant. Gör nästan hela bilden för mig! Tror att jag gärna sett en tätare komposition i under och höger kant men med bibehållet format. Tycker att det ljusa fältet i nedre vänster hörn inte tillför så mycket, utan mest stjäl uppmärksamhet och lite färre grenar i högerkant skulle inte göra mig så mycket. Det skulle sätta ännu mer fokus på pappan och dottern utan att centrera dem i bilden. Men en het ljuvlig bild är det!

CamillasFoto.se sa...

Jag har inget att anmärka på den här bilden. Grenarna ligger fint i framkanten, solen värmer skönt och visserligen ser det utfrätt ut men det gör inget här passar det bara bra. Att pappan och dottern står precis där de står gör hela bilden intressant. Den säger något och får mig att tänka.

tack för dina synpunkter om min bild också.

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP