Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

torsdag 28 januari 2010

Vilken morgon!

Alla i huset försov sig!
Det avr ju värst för Johan & Alva som skulle till jobb resp. skola.
ALva fick skjuts av Johan till station där hon skulle ta bussen.
Strax efter attde åkt ringde Alva; hon hade glömt pappret till gymnasievalet...
Eller, så här var det, hon hade inte glömt alls, utan hade mailat det till mig igår kväll så jag skulle skriva ut och skriva på. Det vara bara det att det kom inget mail och då glömde jag bort det!
Förmodligen skrev hon .se istället för .com, men nåja. I morse så kom hon tillbaka lika fort hon hade åkt med Johan, sen drog Johan till sitt jobb.
Så fort Alva ringt startade jag upp datorn illa kvickt, natuligtvis tog den extra låååång tid på sig just idag.
Sen kunde jag inte gå in på "rätt" sida för datorn liksom ändrade det jag skrev av sig självt i URL-fönstret. Ggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Alva skrev, jag skrek, alla skrek och Smylla hoppade. Åååååhhh, så plötligt fick jag till det, men då skrek Alva sade att det var FEL sida jag klickat på "skriv ut" ... fast det visade sig som tur var att det var rätt papper.
Snabbt hoppa i kläder, ut och starta bilen, tur att den startade.... och så körde jag Alva till skolan.
Kom så slutligen hem, skottade undan all snö, vilket tog sin tid.
Hämtade tidningen, såg fram emot frukosten som stått på bordet sedan 07:00, nu var klockan 09:20!
Hittar inte nyckeln..... shit.
Kom på att Alva borde ha den för det var hon som låste medans jag startade bilen
GGGGGGGGGGGGGGGGGrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr igen. Ringa Alva.
Jo hon hade nyckeln.
Hann tillbaka till skolan innan Alva åkte till gympan.
Kom hem igen strax efter 10:00 denna gång och fick återigen skotta, nu var det snövallen som plogbilen ordnat så fint åt mig, men suck; äntligen fick jag min frukost; ljummen mjölk med bran flakes!
Fick sms av Alva att hon inte hittade sitt gymnasieval-papper....
Hur ska denna dag fortsätta!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP