Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

söndag 11 april 2010

Äckligt att slicka

Visst är det konstigt att det ska vara äckligt att slicka på frimärken?
Sist jag köpte frimärken tänkte jag att Kungen, ja det är en fin bild att pryda kuverten med, men huu vad äckligt det smakar att slicka på dem, frimärkena alltså.


Förr i tiden tyckte jag att det var gott att slicka, eller ja det var iallafall goda chanser att frimärken som skulle blötas smakade gott att slicka på men visst fanns det äckliga också. Tyvärr tycker jag att nuförtiden är alla äckliga att slicka på. Ja jag slickar ju såklart inte på de självhäftande.
Jag tror inte det beror på mig utan på att någon myndighet bestämt att det ska smaka på ett visst sätt, eller kanske att smakämnen inte får ingå i slick-limmet numera.... inte vet jag men äckligt är har det blivit.
De sista 5 åren har jag inte slickat på ett enda gott frimärke.
I framtiden kommer jag endast köpa självhäftande frimärken pga detta faktum, bara så ni vet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP