Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

onsdag 21 april 2010

Getmjölkstvål

Haha... jag måste skratta.

För ca 2 år sedan köpte jag en tvål gjord på getmjölk.
Jag har hört att getmjölk ska vara jättebra för huden och eftersom jag även älskar getost tänkte jag att detta är en tvål i min smak.  Tvålen är grön, luktar verkligen GET och visade sig vara fantastisk.
Tro mig. Jag har gjort tester. Flera.
Det finns ingen, jag repeterar INGEN rengöringsgel eller rengöringskräm som gör din hud så ren som denna tvål, den tar bort allt smink och all smuts -OCH JAG MENAR ALLT!
Har testat att tvätta ena halvan av ansiktet med getmjölktvålen och andra med diverse olika oljor, krämer &  geleer. Sedan har jag tagit en lätt fuktad bomullstuss och dragit över kinden på respektive sida; alltid har bomullstussen från getmjölkssidan varit kritvit och ren medans den andra har rester från smuts & smink.

Very well -cykelställ.
För en kvart sedan tvättade jag av ansiktet och njöt som vanligt av den sköna rena känsla huden får samt den goda doften av getmjölkstvålen. Kom då på att det här måste jag dela med mig av. Sagt och gjort.

Letade reda på tvålen, gick ut på sidan på nätet som står på tvålpappret och fattar faktiskt plötsligt (jo det är sant!) ingenting.
Den getmjölkstvål jag trodde jag hade visade sig vara gjord på åsnemjölk. Ja du fattade rätt -ÅSNEMJÖLKSTVÅL.
Sedan läste jag lite mera och ser då att förpackningen inte stämmer med åsnemjölkstvål och lyckas klura ut att tvålen jag har inte är gjord på vare sig get- eller åsnemjölk utan jag har tydligen en ALEP-tvål. .

Kolla kolla. Leta mera...söka söka... nätet är bra för att ta reda på fakta....

Alep-tvålar verkar ju vara bra tvålar läser jag mig till på Terramidis produktsida på nätet.
I Aleppo i Syrien har man gjort denna rena olivoljetvål i mer än 2000 år. Den innehåller 12 % lagerbärsolja och lagras minst 9 månader.Tvålen är stämplad med arabisk text. Delar man tvålen visar sig ett vackert smaragdgrön inre kärna, som är resultatet av lagringen.Tvålen är speciellt bra för känslig hud och eksem-hud. Många psoriasis-drabbade har blivit hjälpta av den. Lägg en bit Aleptvål i linneskåpet och håll malen borta.
Massor av andra sidor rekommenderar dessa tvålar för diverse hudbesvär, bla norska psoriasisförbundet, det ni!
Hur som helst så gillar jag den naturliga doften och att huden blir så ren.
Jag kan verkligen rekommendera att införskaffa en ALEP-tvål.
Just det, ALEP-TVÅL. Så det så.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP