Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

måndag 10 maj 2010

Bokföring är inte min grej

Att det ska vara så hemskt tråkigt att bokföra.
I och för sig så är själva programmet super-bra och super enkelt, till och med för en som mig.
Programmet jag använder heter UNI_BAS Standard och företaget som har flera olika kanonbra program heter UNICELL. Programmet är så enkelt. Men jag är sååå uttråkad av att knappa in siffror och sånt.
Jag kan tycka det är kul -eller läbbigt!- att läsa rapporter och så, göra bedömningar, men själva konteringen osv är så trist så jag saknar ord.

På morgonen idag grattade jag & Viktor Johan på sängen med frukost, blommor, presenter och sång!
Han blev jätteglad. Han fick en golfhandske, golfbollar, Hush Puppies skor och en jättesnygg lila piké från Belika

Plus att han ska få en golfklubba men jag visste inte exakt vilken sort så han får välja - jag betalar.

Men han var dessvärre inte lika glad att vi åt Ugnsbakad kummel med tomatiserad potatis och avokadosallad.
Vi har som tradition att den som fyller år får bestämma vad vi äter till middag och idag hade Johan absolut velat hoppa över Matkomfort, men han får ju bestämma på söndag vad vi ska äta!
Då kommer Ann-Sofie & Pekka, Sandra & Jens med barnen hit och vi ska fira inte bara Johan men Julia & Eja & Ester.
Men Johan ska bestämma maten. Så det så. Lilla gubben!

Efter grattandet hämtade jag Alva på stationen, körde henne till skolan och sedan åkte jag & Smylla hem.
Och så har jag jobbat och jobbat.

Hemska bokföring. Imorgon gör jag det sista.
Gonatt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP