Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

lördag 6 november 2010

Höjdpunkter

Nu har det faktiskt blivit lördag, klockan är 00:15.
Hade tänkt skriva & publicera en massa läckra foton från gårdagen men saker har hänt...
Vi har precis kommit hem från konserten ikväll fredag, en konsert som var underbar.
Nu vill jag sjunga gospel!!!


Igår gick vi på Jay Fu´s, det var ovanliga smak-kombinationer samt förvånansvärt & makalöst gott.
Rekommenderas.


Därefter hade vi planerat att promenera runt slingan med Allt ljus på Uppsala, men det sket sig ju...
Eller nja, inte riktigt, vi åt ju gott och hade så trevligt så på restaurangen, och detta tog liiite längre tid än planerat. Efter middagen så drog alla på sig sina kläder och vi drog ut på stan, men vi kom inte längre än till första ljus-stationen förrän alla utom jag tyckte att det var för kallt för vidare promenad. Här hemma fick jag innan vi åkte höra att jag klädde mig lite väl varmt och alla skrattade så där ironiskt som bara familjen kan ni vet.
Men vem fick rätt? Vem frös INTE? Vem ville fortsätta?
JO JAG!
Nåja, jag hann knäppa 11 bilder men inga INGA blev bra.
Så nu tänker jag fråga Maggan om inte hon vill gå rundan med mig en kväll eller natt innan novembers utgång.
Vill du?

Och nu då?!
Jo, vi: dvs min mamma, min dotter, min sambo & jag, har varit på konsert på UKK.
Vi har sett the Gloryfiers, Afrokören och The Holmes Brothers.
Och det var så läcker sång & musik.
Den ena braiga låten avlöstes av nästa medryckande takter, så bra så nu vill jag ha mer "sån" musik.
Och vad är "sån" musik då?
Jo, förutom medryckande kan man säga att det är gospel  blandat med country, funk, reggae och annan musik från "rötterna". Men hallå? undrar jag, vart hittar man det, i kyrkor eller? Ja jag vet inte... berätta gärna.
Hem åkte vi med taxi och då såklart Nice Cab. Jag åker ingen annan taxi om jag kan, vilket betyder att om taxichauffören inte arbetar så är jag tvingad att ta en annan taxi.
Nice Cab är stans bästa taxi, jaaa vet ni, hade de funnits i Stockholm hade de varit bäst även där, tveklöst.
Varför? Jo, servicen, personligheten. Ring 0707-740150 om ni vill boka honom, han är bäst. Jag lovar.
The Holmes Brothers med Afrokören & the Gloryfires

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP