Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

fredag 28 januari 2011

Ett tappat kuvert blev en hittad tavla

Så konstigt saker och ting kan bli!
Idag har varit en väldigt konstig och oerhört rolig samt givande dag, i många bemärkelser.
En kund och jag hittade gemensamma faktorer i form av både Afrika och pärlhöns... plus en häslning till "pärlhönan"... jag har fått klappar på kinden av kunder som önskar mig lycka till med vad jag nu hittar på...
jag har fått jättemycket beröm för mitt sätt att "bemöta och ta kunder". Och mot slutet av arbetsdagen i butiken (notera; I BUTIKEN), blev jag totalt överraskad då jag för några sekunder satt ner på en stol och min mammas nuna plötsligt uppenbarade sig framför mina ögon.
Trodde inte det var sant. Min älskade mamma & min älskade pappa fick för sig att komma hit och överraska mig....och det gjorde dem, med besked.
Sedan hände allt på en gång; det kom kunder, bekanta och mera familj samtidigt som telefonen ringde (viktiga samtal). Vips så var klockan 18:05 och jag skulle iväg på nästa möte och i förra andetaget ha bestämt hur var & när middag skulle intas senare, samt med vilka, fast jag inte visste hur lång tid mötet skulle ta.
Alla krävde sitt svar.
Men allt löste sig, som det brukar, till det bästa och till de flestas lycka, även min eftersom jag slapp köttbullar & makaroner till middag!
Efter middagen på hemmaplan (kyckling & sallad) kom min mor & far, vi babblade om allt viktigt i livet just nu, bla min BUTIK och dess leverne. Efter att de åkt har jag skrivit några affischer & brev (tvättade gjorde jag igår), svarat på & skrivit några mail, och såklart, frankerat.
Det var DÅ DET HÄNDE!
Snabbt ska det ju gå, och i all hast råkade jag vippa till kuvertet på brevvågen, så kuvertet föll bakom hyllan.
*suck*
Knixa ut hyllan utan att välta allt som står på den för att där bakom upptäcka dammtussar i dimensioner & konfigurationer jag inte trodde fanns, plus en tavla som jag men framför allt Johan letat efter sedan i somras :).

Ja ett som är säkert är att jag behöver då inga dokusåpor.
Kan bara återigen konstatera att livet, dvs det som sker i vardagen, är riktigt konstigt, spännande & intressant, och det blir aldrig som man tänkt sig, men bättre!

Summan av kardemumman idag är:
Ett tappat kuvert blev en hittad tavla!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP