Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

torsdag 23 juni 2011

Läskigt eller bra?

Googles växer och bryter mark på både tänkbara och otänkbara platser.
Vad sägs om tjänsten Google Health till exempel. Är det bra eller bara läskigt?

Varje dag aktiveras tydligen mer än 400 000 mobiltelefoner med Googles operativsystem Android. 
Totalt har det blivit över 100 miljoner aktiveringar sedan lanseringen 2008.
Läs fler reportage i SVT, t.ex Googles siffror allt större och Så kartlägger Google ditt liv

Deras makt ökar och många tycker detta är riktigt läskigt.
Tycker jag med, men å andra sidan är det ingen som tvingar mig att ladda ner alla "bra att ha" apps för min android telefon. Jag väljer själv om jag vill göra mig beroende av dem, eller rättare sagt, om jag ger Google ökad makt.
Och det verkar som många företag väljer Google Apps, läs Google - 60% of Europas mest lovande nya företag inom teknikområdet*... - Mynewsdesk

Jag kan nog hitta mängder av fler intressanta artiklar inom detta område, men nu är det lite väl sent och sängen väntar på mig. Måste ju tänka på mina hälsotal på min Google Health sida! :)






* http://eu.techcrunch.com/2011/04/05/techcrunch-europe-and-the-telegraph-release-the-startup100/

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP