Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

måndag 2 november 2009

Måndag

Helgen blev inte alls som planerat;
Alva blev sjuk och lördagens middag med gäster inställd och söndagen ägnades åt att skura istället för vila! Alva var riktigt dålig, usch...stackare, hon hade frossa och hosta i fredags och 39,5 i feber. Hon har mer eller mindre tillbringat hela helgen i sin säng.



Men tack och lov har febern gått ned så nu är hon feberfri plus att hostan är "lättare".

Idag ska jag & Alva vaccinera oss mot svininfluensan, för detta var inte kul.
Nu är det stor risk att det var just svininfluensan som Alva hade, men hon kan visst vaccineras sig ändå, enda skillnaden är att hon får ännu större immunitet... men det gör ju inget alls.

Min uppgift & mål för fredagen var att förbereda och laga mat inför lördagen, men som ni förstår ändrades uppgiften & målet ganska radikalt till att vårda en liten sjukling och ha som mål att hon ska bli frisk!

Denna helg har jag lärt mig att inte ta ens mina egna planer för givet.

2 kommentarer:

Maigiz sa...

Mår dottern bättre nu?

V.I.C.K.I.S. sa...

Jaa absolut; hon har varit feberfri i 2 dagar och ska gå i skolan imorgon onsdag!

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP