Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

onsdag 3 februari 2010

Alla hjärtans dag

Snart är det Alla Hjärtans Dag!
När jag bodde i Botswana var detta JÄTTE stort och när jag kom tillbaka Sverige 1990 var det ingenting här.
Succesivt har denna dag ökat i betydelse här i Sverige och nuförtiden är den ju kolossalt stor.

Jag ser alltid fram emot "Valentines", oavsett om jag får blommor eller inte.
En puss räcker så bra för mig så!
Men det är ju inte fel med en ask choklad, eller såna där gelehallon i hjärtform (även om jag inte är en godisråtta).
Kanske jag är konservativ, eller så är det nåt jag fått med mig sedan Botswana tiden, men jag tycker att det är lite mer "mannens" uppgift att "hedra" sin kvinna. Men hur gör lesbiska & bögar? En bra sak är att det är OK att skicka kärleksbrev, presenter & blommor anonymt denna dag! Det gör jag ju inte nu men förr i tiden var det ju tillåtet denna dag! Nåja.

Ja, jag undrar nu vad DU tycker? Hur ska denna dag firas & levas?
Om man köper en present till sin älskade, vad får den kosta?
Räcker det med en -eller ska det vara minst tre röda rosor?
Får man ge sina barn alla hjärtans-presenter?

2 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Ja men SÅ KLART får man ge sina barn alla hjärtans-presenter! Det får mina varje år, trots att de gått och blivit myndiga! Och det gör inget att ge bort nåt till fler, det är kul med presenter och folk brukar ju faktiskt bli glada, oavsett dag!

V.I.C.K.I.S. sa...

Själv håller jag absolut med dig Klimakteriehäxan! Men jag tror inte alla gör det... eller?

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP