Dela med dig... Bookmark and Share eller följ mig...

torsdag 5 november 2009

Andra bullar?

Idag har jag varit på öppet hus hos Liljefors Hemvård med hela min butik!
Det var första gången i historien de arrangerar en sådan tillställning, och den var lyckad för av ca 145 brukare kom i runda slängar 30!

Och gissa om det hade bakats? Rätt.


Mängder hade bakats; där fanns tårta med citronglasyr, kaneldrömmar, kanel bullar, kolakakor, sockerkaka med pepparkaksmitten, sockerkaka med kanel/ havregryn/ smör/ socker och säkert 4 till varianter, mandelbullar, rysk tårta, finska pinnar, havrekakor, mjuka och hårda pepparkakor, syltkakor, ckokladkakor med mera med mera.... jag åt så mycket att jag inte är hungrig än -nu är klockan 23:00...


Nja, jag överdriver nog lite för jag åt faktiskt 2st revbenspjäll runt kl 18:00 och en bulle till kl 20:30 plus en kopp ayurvediskt sött te. Eftersom revbenspjällen var välkryddade men tyvärr lite väl salta plus alla söta sliskiga saker jag stoppat i mig idag är jag extremt törstig... har säkert druckit närmare 3 liter vatten bara ikväll.... hmmmm... gruvar mig lite för nattsömnen... nu när jag tänker på det får jag inte glömma att ta upp mera toapapper...

Men jag ska inte klaga för jag fick ju faktiskt sålt en hel del där på hemtjänstens öppna hus. Dessutom är mitt jobb så fantastiskt kul & omväxlande; jag har en ny arbetsplats varje dag, slipper träffa samma gamla kollegor dag ut och dag in, jag möter jättemånga intressanta & spännande människor varje dag, jag får se en massa små orter jag annars aldrig ens skulle vetat fanns.

Nu har jag ändå kommit till en punkt då jag faktiskt ändå ibland funderar på om det är läge att sälja mitt distrikt. Men så tänker jag på vilken frihet jag har som kan bestämma precis allt (nästan), t.ex hur & när jag vill jobba, när jag ska ta semester. OK, nu är jag nog lite optimistisk här & nu, ska jag vara helt ärlig så har jag ju alltid jobb att göra även om jag har semester, typ bokföring och momsdeklaration, kanske boka besök & annat arbete. Men ändå, i stora drag har jag ett kanon jobb där allt det positiva väger mer än det negativa.

En ganska naturlig frågga poppar upp i mitt huvud; skulle jag över huvud taget klara av att vara anställd? Huuu, 6 veckors semester! Reglerad arbetstid!

Och vem i all sin dar skulle klara av att ha en sån som mig som anställd? Fast såklart, en lön som kommer varje månad låter ju lockande.

Som "egen" känner jag ofta pressen på att dra in pengar, för om inte jag gör det så finns det faktiskt ingen annan som gör jobbet åt mig!

Nja, att "sälja eller inte sälja" är frågan, men frågan räcker inte utan här är det nåt i stil med "att inte sälja vid vilken tidpunkt eller att sälja vid vilken tidpunkt?
Äsch, nu måste jag dricka mer vatten innan jag ska titta om mina kunder betalat!

2 kommentarer:

Maigiz sa...

Mmmm, det är alltid för och nackdelar med alla jobb. Men du sliter med dessa klädställningar ut och in. Tufft att ha hela ansvaret själv. jag tycker du är duktig.

V.I.C.K.I.S. sa...

Åhh, vad du är gullig!

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ordspel - Betapet

Ordspel - Betapet
Alfapet & andra ordspel = jättekul!

Africam

Africam Badge

Live Botswana Web Cam

Live Botswana Web Cam
Pete's Pond, Botswana, Africa

Alla är lika värda

Arkivet

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Victoria Kättström on Twitter Counter.com

FEEDJIT Live Traffic

Online just nu

Dagens affirmation

Nu kan Du få Din egen affirmation för dagen.  Klicka HÄR.

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP